Tesla, Илон Мъск

Амбициозният производствен план на Tesla за 2030 г. ще струва стотици милиарди долари

За да изгради 20 млн. електромобила, компанията ще се нуждае от много повече суровини, отколкото светът в момента може да произведе.

Главният изпълнителен директор на производителя на електромобили Tesla Inc. Илон Мъск постави своята компания по пътя към агресивно разширяване, за което нито един друг изпълнителен директор дори не е мечтал. Но този път е осеян с препятствия, които могат да забавят или дори да спрат това разширяване, пише Ройтерс.

Дръзката цел на Мъск да продаде 20 млн. електрически превозни средства през 2030 г. е в основата на неговото обещание за растеж към акционерите и ангажимента му да стимулира употребата на устойчива енергия. Ако бъде постигнато, това ще направи Tesla два пъти по-голяма компания по отношение на обемите на продажба от който и да било друг автомобилен производител в историята, осигурявайки му близо 20% от глобалния пазар на автомобили.

Но такъв експоненциален растеж – 13-кратно увеличение спрямо очакваните продажби на 1,5 млн. превозни средства за тази година – ще дойде на безпрецедентна цена от стотици милиарди долари, сочи анализ на Ройтерс.

„Бих сравнил това с проекта „Манхатън“ през Втората световна война“, казва анализаторът Майкъл Трейси от The Agile Group, визирайки огромните усилия на САЩ да създадат атомна бомба.

Визията на Мъск поставя зашеметяващи предизвикателства пред 19-годишния автомобилен производител, базиран в Тексас, не на последно място от които е осигуряването на достатъчно батерии и основни суровини, като литий и никел, за изграждането на 20 млн. превозни средства.

Tesla направи значителни промени в индустрията, но тази нова фаза на растеж, ако бъде осъществена, ще прекрои изцяло сектора, както и добива и търговията на суровини за батерии.

 

Източник: investor.bg

Tesla.bg