Tesla

CA може да направи незаконно за Tesla да нарича автомобили „напълно самоуправляващи се“

  • Законодателите приеха законопроект, който може да принуди Tesla да спре да използва термина „Пълно самоуправление“ в Калифорния.
  • Законопроектът изисква подпис от губернатора и е насочен към маркетинг около програмите за подпомагане на водача.
  • Калифорнийският DMV обвини Tesla в използване на подвеждащи маркетингови практики при рекламирането на FSD.

Във вторник законодателите на Калифорния прие законопроект в Сената, което може да направи използването на текущото име на софтуера от производителя на електрически автомобили незаконно. Законодателството, което беше спонсорирано от председателя на транспортната комисия на Сената Лена Гонзалес (D-Лонг Бийч), сега изисква подпис от губернатора Гавин Нюсъм.

Говорител на Newsom отказа да коментира законопроекта. Tesla не отговори на искане за коментар от Insider преди публикацията.

Законопроектът не е насочен директно към Tesla, а към Gonzalez каза Los Angeles Times тя вярва, че други автомобилни производители, включително Ford, GM и BMW, са били по-ясни относно границите на своите технологии.

Законопроектът няма да адресира никакви опасения за безопасността около софтуера, а просто е насочен към маркетинга му. Освен това ще постави нови стандарти за производителите на автомобили, когато става въпрос за обяснение на възможностите на технологията за подпомагане на водача. Въпреки това не е ясно как правилото ще бъде наложено, тъй като Калифорнийският отдел за моторни превозни средства (DMV ще отговаря за предприемането на действия срещу Tesla.

Законодателите приеха законопроекта само няколко седмици след държавния DMV обвиняем Tesla използва подвеждащ маркетинг, за да рекламира своя софтуер за автопилот и FSD.

The Автопилот софтуерът действа като функция за подпомагане на водача, която позволява на Tesla да позволява на автомобила автоматично да управлява, ускорява и спира в рамките на своята лента, докато FSD е допълнителна добавка, която може да сменя лентите и да спира на светофари, както и на знаци за спиране. Тесла има каза на шофьорите че и двете функции изискват лицензиран водач, който да управлява превозното средство и да бъде готов да поеме управлението във всяка секунда.

Някои регулатори се притесняват, че маркетингът около софтуера може да приспи шофьорите във фалшиво чувство за сигурност. Миналата година беше мъж арестуван за каране на задната седалка, докато използвате FSD, слизайки по магистралата. През юни Националната администрация за безопасност на движението по пътищата заяви, че е така разшири своите разследвания на автопилотвключително потенциалната роля на софтуера в няколко фатални автомобилни произшествия.

Гонзалес каза, че тя и други законодатели са се засилили да изработят законопроекта, след като щатското DMV се забави с прилагането на правилата си, които забраняват рекламирането на автомобили като “самоуправляващи се”, ако не са наистина автономни. FSD на Tesla в момента се класифицира като система за подпомагане на водача от ниво две и е в бета тестване. Софтуерът свърши 100 000 абонати които Tesla може да използва, за да тества софтуера в реално време и да позволи на AI на системата да се учи от опитни шофьори.

„Ще чакаме ли още един човек да бъде убит в Калифорния?“ Гонзалес каза пред изданието. „Хората в Калифорния смятат, че пълното самостоятелно шофиране е напълно автоматизирано, когато не е“, добави тя.

Докато е имало разследвания при произшествия в щата, свързани с автопилота на Tesla, не е ясно дали шофьор е загинал в Калифорния, докато е използвал FSD.

Тесла първо изкован терминът „Пълно самостоятелно шофиране“ през 2016 г. Илон Мъск има многократно каза, че Tesla ще има автономни автомобили още от 2015 г. Съвсем наскоро той казах през юли, че ще премине бета тестване до края на годината. Но бета тестерът на FSD многократно посочи бъгове в софтуера.

Съвсем наскоро, критик на Tesla стартира вирусна рекламна кампания което изглежда показва, че софтуерът не успява да разпознае манекен с детски размери на улицата и се блъска в него. По-рано този месец Мъск – скастри се шофьор в Twitter, който сподели видеоклип на софтуера, който се бори да прави завои и смяна на лентата.

 

Източник:dilura.com

Tesla.bg