Случаят подчертава предизвикателствата пред предприемача в борбата с фалшивите акаунти в платформата.
Проблемът с потребителите на Twitter, които представляват големи марки, засегна главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск в петък, след като предполагаем профил на Tesla – притежаващ синя отметка за потвърждение – публикува информация за автомобилната компания, съобщава Bloomberg.
Профилът, наречен Tesla и носещ името @TesIaReal в платформата, натрупа десетки хиляди харесвания в рамките на осем часа, което нанесе удар по сигурността на автомобилния производител и цената на акциите му.
„Ще предложим 10 хиляди превозни средства за подкрепа на украинската армия. Нашите коли са най-модерните взривни устройства на пазара“, гласи една от най-популярните публикации. Според друга: „Всички казват, че Twitter е напът да изгори, но нашите коли направиха това, преди да е станало готино“.
Въпреки че акаунтът очевидно е пародиен – и беше маркиран като такъв след случилото се, той все пак подчертава проблемите пред Мъск с фалшивите профили. „В бъдеще пародийните акаунти трябва да включват „пародия“ в името си, не само в описанието си“, заяви Мъск в петък.
Компанията се сблъсква с множество проблеми с имитациите, след като започна да изисква платен абонамент за синя отметка, удостоверяваща, че профилът е реален и зад него стои посоченият притежател.
Акаунт, който твърди, че е Nintendo, публикува изображение на Супер Марио, вдигнал среден пръст, докато друг, представящ се за фармацевтичния гигант Eli Lilly & Co., написа, че инсулинът вече е безплатен, което принуди компанията да се извини.
В имейл до служителите на Twitter в сряда Мъск написа, че „през следващите няколко дни най-важният приоритет е откриването и отстраняването на всички установени ботове/тролове/спам“.
Изглежда профилът, представящ за Tesla, също усеща, че краят му наближава. „Движим го, докато не изгори като батерия на Tesla“, гласи една от публикациите му.
Източник: bloombergtv.bg