Милиардерът е пренасочил инженери от Tesla към социалната мрежа, а досегашните служители работят на 12-часови смени, за да спазят кратки срокове.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е шеф и на Twitter от края на миналата седмица. През уикенда платформата вече беше разтърсена от расистки и омразни коментари, а самият Мъск за кратко публикува съмнителна теория на конспирацията. В понеделник Мъск разпусна деветчленния борд на директорите и направи себе си единствен директор на услугата за кратки съобщения.
Бордът на директорите на американските корпорации е смесица от изпълнителен и надзорен съвет, каквито съществуват в европейските акционерни дружества. Задачите на Борда на директорите включват избор, консултиране и наблюдение на висшето ръководство, както и вземане на основни решения относно посоката на развитие на дружеството. Но Мъск безцеремонно елиминира този важен орган. Той уволни и предишния ръководител на Twitter Параг Агравал, както и други важни мениджъри непосредствено след придобиването на компанията за 44 млрд. долара в четвъртък, твърдейки, че става дума за дисциплинарно уволнение и не се дължат обезщетения.
Разпускането на съвета на директорите беше оповестено в по-широкообхватно заявление за регулаторите, в което бяха описани и други формалности, свързани с приключването на сделката, включително погасяване на дълга по споразумение за револвиращ кредит, уведомление за изключване на акциите от борсата и посочване, че всяка емитирана акция е анулирана и преобразувана в право на получаване на възнаграждение за сливането в размер на 54,20 долара на акция, пише WSJ.
А според друг материал на Wall Street Journal Мъск, сериен предприемач с навик да използва често Twitter, се е заел бързо да постави своя отпечатък върху компанията като неконформист, обграждайки се с група от доверени съветници – и технически таланти. Според източници на медията групата работи по редица инициативи, за да се опита да подобри потребителското изживяване и приходите на платформата, докато Мъск продължава публично да изтъква потенциални промени в поредица от туитове.
Екипът очерта три стълба на плана си за платформата преди приключването на сделката, припомня Рос Гербер, главен изпълнителен директор на Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, инвестиционна компания от Санта Моника, Калифорния, която вложи под 1 млн. долара като външен инвеститор в поглъщането.
Планът включва промяна на платформата чрез разширяване на проверката на потребителите и подобряване на предложенията за абонамент, за да станат по-малко зависими от рекламодателите. Освен това ще се добавят начини за печелене на пари от платформата, така че създателите на съдържание да могат да си изкарват прехраната с нея, както правят много създатели в TikTok и YouTube, казва той.
Сред доверениците на Мъск за Twitter е Джейсън Калаканис, дългогодишен технологичен предприемач и инвеститор, който насърчи първоначалното предложение на Мъск за закупуване на Twitter през април. През последните дни Калаканис се е включил в Twitter, за да поиска и сподели идеи. В неделя вечерта той попита потребителите в анкета в Twitter колко биха платили, за да бъдат проверени акаунтите им от Twitter и да имат синята черта на профила си, която удостоверява това. Вариантите в анкетата варираха от „не бих платил“ до 15 долара на месец.
А самият Мъск продължава да публикува туитове за потенциални промени, включително преработване на процеса на проверка, разрешаване на по-дълги публикации и предоставяне на потребителите на повече възможности за избор на вида съдържание, което да виждат в платформата. В неделя Мъск публикува и анкета, в която пита дали да върне Vine – приложението за кратки видеоклипове, което Twitter купи и след това бързо закри през 2016 г.
Когато един човек отговори, питайки за конкуренцията с TikTok, който след закриването на Vine набра популярност със собствения си формат за кратки видеоклипове, Мъск го попита: „Какво бихме могли да направим, за да го направим по-добър от TikTok“.
А американската телевизия CNBC твърди, че Мъск е привлякъл повече от 50 служители на Tesla, предимно софтуерни инженери от екипа на дивизията за Autopilot. Твърди се, че предишните служители на Twitter са били инструктирани от мениджърите си да работят на дванадесетчасови смени седем дни в седмицата, за да спазят кратките срокове на Мъск.
Източник: investor.bg