Model Y на Tesla е лидер на европейския пазар при продажбите на нови автомобили за първи път, съобщава компанията за проучвания на автомобилния пазар JATO.
Моделът повежда пазара, регистрирайки 29 400 броя продажби.
Общият пазар отбеляза ръст за втори пореден месец, съобщават още от JATO.
Пазарният дял на електрическите автомобили също се увеличава през септември, отбелязвайки най-висок ръст от декември 2021 г. насам.
През септември европейският пазар на нови автомобили отбелязва увеличение за втори пореден месец, след ръста от 3,5% в общия обем, регистриран през август. Броят на регистрираните нови коли достигна 1 038 481 спрямо 965 595 през септември 2021 г. – увеличение от 7,5%. Обемът остава стабилен през третото тримесечие на 2022 г. в сравнение със същия период на 2021 г. с 2,65 милиона регистрирани нови автомобили. Той обаче е значително по-нисък от третите тримесечия през 2020 г. и 2019 г., когато са продадени съответно 3,44 и 3,66 милиона нови коли.
„Пазарът губи по един милион броя на тримесечие през последните три години. Въпреки че е катастрофа по отношение на обема спрямо производствения капацитет, по-голямата част от производителите вече са се адаптирали правилно към тази нова реалност”, казва Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics.
От началото на годината обемът е намалял с почти 10% до 8 182 818 броя, като регистрациите са били с 3,6% по-ниски в сравнение с периода януари – септември през 2020 г. и с 32% по-ниски от 12-те милиона нови коли, регистрирани през първите 9 месеца на 2019 г.
Електромобилите отново във възход
След период на бавен растеж, търсенето на електрически автомобили се е увеличило значително през септември със 160 869 регистрирани бройки. Обемът се е увеличил с 15%, което представлява 15,6% от общия брой регистрации – вторият най-голям месечен пазарен дял след декември 2021 г.
Докато Норвегия и Италия отбелязват спад от 17% и 42% при продажбите на е-автомобили, най-големите пазари в Европа продължават да показват положителни резултати. Германия е начело с 27% продажби на нови електрически коли от общото европейско търсене – това е увеличение на обема от 29%. Следва Обединеното кралство с ръст на обема от 16% и 24% пазарен дял. На трето място е Франция с 14% дял и увеличение на обема от 32%. През септември тези три пазара съставляват заедно 60% от европейското търсене на е-автомобили.
Tesla се представя особено добре
Над един на всеки четири продадени електрически коли в Европа са били на Tesla, което е тенденция, която JATO наблюдава през последния месец на всяко тримесечие.
С модела Y, който се произвежда в Германия, Tesla успя да компенсира спадът от 50%, отбелязан от Model 3. Предизвикателствата пред седана със средни размери продължават, най-вече поради липсата на запаси от фабриките в Китай и нарастващата популярност на неговия SUV колега.
В сравнение с третото тримесечие на 2021 г., Tesla отбеляза увеличение на обема от 17%, което е почти двойно повече от обема на третото тримесечие на 2020 г. и 77% повече от третото тримесечие на 2019 г.
Като изключим Tesla MG Motor е сред 10 top компании с най-висок процент продажби на е-автомобили, възлизащ на 42% от всички новорегистрирани. На второ място е Renault с 18%.
Обемът на хибридните електрически превозни средства се е увеличил със 7% в сравнение със септември 2021 г. с 87 712 регистрирани единици.
Y на Tesla води за първи път
Както в Китай и в САЩ, така и в Еврпа Model Y надхвърля продажбите на Model 3 – най-продаваният електрически автомобил в света през 2021 г. Данните на JATO показват, че с 29 367 регистрирани единици, което е увеличение с удивителните 227%, Model Y представлява почти 3 от всеки 100 нови коли, регистрирани в Европа миналия месец.
В Германия Model Y изпреварва Volkswagen Golf, оглавявайки общото класиране. Моделът е най-продаван на 14 от 27 европейски пазара.
На второ място е Peugeot 208, а сред другите силно представящи се марки са Skoda Octavia, Volkswagen T-Roc и Nissan Qashqai, които отново влизат в топ 10.
По-надолу в класацията няколко модела отбелязват значителни повишения в продажбите: Kia Sportage (+53%), Ford Kuga (+89%), Volkswagen Tiguan (+58%), Ford Fiesta (+87%), Cupra Formentor (+97 %), Audi A3 (+70%), Renault Megane (+119%), Peugeot 308 (+175%), Mercedes C-Class (+203%), Mercedes CLA (+52%), Mercedes GLA (+157) %).
По отношение на най-новите модели на брандовете данните на JATO показват следното: Dacia Jogger регистрира 5906 бройки, следван от Volkswagen Taigo (5326 броя), Cupra Born (3443), Mazda CX-60 (2759), BMW i4 (2429), Volkswagen ID.5 (2245), Volvo C40 (1911), Mercedes EQB (1882), Alfa Romeo Tonale (1574), DS 4 (1428), Citroen C5 X (1147), Nissan Ariya (1047) и Mercedes EQE (1005).
Източник: profit.bg