Tesla беше глобена с 2,2 млн. долара в Южна Корея за това, че не е информирала клиентите си, че електромобилите ѝ предлагат по-къс пробег при ниски температури.
Корейската Комисия за справедлива търговия (KFTC, Korea Fair Trade Commission) заяви, че глобата от 2,85 млрд. вона (2,2 млн. долара) е оправдана, тъй като Tesla е преувеличила „пробега на своите автомобили с едно зареждане, тяхната икономичност в сравнение с бензиновите автомобили, както и ефективността на своите зарядни станции“.
Корейският антимонополен орган заяви, че Tesla е направила тези преувеличени твърдения на официалния си местен уебсайт от август 2019 г. до неотдавна. В изявление от 3 януари KFTC заяви, че пробегът на електромобилите на Tesla спада при студено време с до 50,5 % в сравнение с начина, по който те се рекламират онлайн. Оу. това боли.
На своя уебсайт Tesla предоставя съвети за шофиране през зимата, като например предварително климатизиране на автомобилите с външни източници на енергия и използване на актуализираното приложение Energy за наблюдение на потреблението на енергия. Автомобилният производител обаче не споменава загубите при шофиране при минусови температури.
Решението на КФТК идва, след като през 2021 г. южнокорейската потребителска група Citizens United for Consumer Sovereignty заяви, че пробегът на повечето електрически автомобили намалява с до 40% при ниски температури, когато батериите трябва да се подгряват.
Позовавайки се на данни от Министерството на околната среда на страната, групата отбеляза, че електромобилите Tesla страдат най-много в това отношение.
Известно е, че при екстремни температури пробегът на електрическите превозни средства намалява, въпреки че те са популярни на пазари със студен климат като Норвегия, където четири от пет продадени автомобила през 2022 г. са задвижвани от батерии – като Tesla е автомобилен производител № 1.
Проучване на 4200 свързани електрически автомобила от всички марки, проведено през 2020 г. от канадския доставчик на телематични услуги Geotab, установи, че повечето модели имат подобен спад в пробега при студено време, главно защото батерията се използва и за отопление на салона на автомобила за водача и пътниците. Проучването установи, че при минус 15 градуса по Целзий средният електромобил има само 54% от номиналния си пробег.
През 2022 г. KFTC глоби Mercedes-Benz и корейското му подразделение с 20,2 млрд. вона (15,8 млн. долара) за фалшива реклама, свързана с газовите емисии на дизеловите му пътнически автомобили.
Какъв ли ще бъде дизелгейтът на електричките? Манипулациите с разхода са от първата брошура, в която има информация за разхода на автомобила. При електричките и към момента не всички производители могат да кажат доколко суровините, които ползват, имат етичен произход или колко замърсяват при производството си тези зелени автомобили.