анадски стартъп, наречен TransPod, иска да направи революция в наземния транспорт, като пусне магнитно левитиращи влакове през вакуумно затворени тръби с абсурдни скорости. Това е изключително амбициозна – и не по-малко скъпа и доста неясна – концепция, която предизвика сериозен отклик през последните седмици. Освен това не можем да се отърсим от чувството, че сме виждали подобен дизайн и преди. Помните ли Hyperloop? Hyperloop е концепция, популяризирана от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск преди време, но въпреки милионите, вложени във финансиране, шепата съществуващи компании Hyperloop все още не са пробили някаква смислена основа – и не можем да не се чудим дали TransPod ще претърпи подобна съдба. Според компанията нейният FluxJet е „хибрид между самолет и влак“ и разчита само на електричество за задвижване. Всяка капсула е дълга малко над 24 метра и може да побере до 54 пътници. В рамките на градовете влакът повече или по-малко ще работи като релса с магнитна левитация, но на открито той е проектиран да се придвижва през вакуумно затворени тръби, като Hyperloop. Компанията обещава „технологични скокове в безконтактното предаване на енергия“, както и използване на „нова област на физиката, наречена veillance flux“ – значението на което компанията все още не е уточнила – което би ѝ позволило да пътува по своята писта при скорост до 1000 км/ч. Това е значително по-бързо от всички високоскоростни влакове или дори търговски самолети. Пътническите билети също ще бъдат с 44% по-евтини от самолетните билети, казват от компанията. Излишно е да казваме, че това звучи като прекалено амбициозно начинание, но ако се вярва на компанията, първоначалните планове за първия FluxJet вече са в процес на работа. Досега всичко, което видяхме, е ранен умален прототип на елегантния транспортер, който TransPod показа на събитие през юли в Торонто, Канада – и някои елегантни рендери, разбира се. Компанията обмисля тръба, свързваща участъка от 350 км между канадските градове Едмънтън и Калгари, но дали някога ще успее да постави началото на проекта, остава да видим. Въпреки финансирането от около половин милиард долара от британските инвеститори Broughton Capital Group и китайската държавна China-East Resources Import & Export Co, TransPod все още има да извърви дълъг път. Като за начало според CNBC изграждането на междуградската връзка на FluxJet ще струва 18 милиарда долара. Дали ще има повече късмет в изграждането на транспортни линии от подобните на Virgin Hyperloop One – която все още не е направила значими крачки към свързване на локации въпреки многото реклами в продължение на много години – остава да видим.
Източник: hicomm.bg