Компанията се стреми да стимулира търсенето, особено в Китай, предлагайки редица отстъпки на фона на прогнозирания спад на продажбите на по-широкия пазар. Tesla Inc. успя да съкрати времето за доставка на всички свои превозни средства Model 3 и Model Y за клиентите до минимум една седмица, съобщава Ройтерс, позовавайки се на информация, публикувана на сайта на американския електромобилен концерн. Компанията успя да увеличи инвентара си от електромобили в завода в Шанхай, Китай, с най-бързия си темп през октомври в момент, когато концерните и инвеститорите се подготвят за спад на търсенето на най-големия автомобилен пазар в света, показват данни на China Merchants Bank International (CMBI). Tesla намали цените на своите автомобили Model 3 и Model Y в Китай миналия месец, за да стимулира продажбите. Преди няколко дена компанията предложи допълнителна отстъпка за купувачи, които приемат доставка този месец и закупят застраховка от един от партньорите на Tesla. Концернът обмисля да изнася произведените в Китай свои електромобили за САЩ, споделят в края на миналата седмица източници, запознати с темата. Това би отразило задълбочаващото се конкурентно предимство на мощностите на компанията, разположени в Шанхай, и същевременно отслабналото търсене от страна на китайските потребители. Според източниците Tesla проучва дали частите, произведени от нейните базирани в Китай доставчици, отговарят на разпоредбите в Северна Америка. При положение, че са в съответствие с тези изисквания, компанията може да изнася произведените в Китай модели Model Y и Model 3, за да ги продава в САЩ още през 2023 г. Подобен износ е възможен и за Канада. Гигафабриката на Tesla в Шанхай разполага с годишен производствен капацитет в размер на 1,1 млн. електрически превозни средства, след като бе разширена по-рано тази година. Това прави съоръжението най-продуктивният производствен център на Tesla.
Източник: investor.bg