Илон Мъск обещава и по-добро обслужване на китайските клиенти, които се оплакват от дълго чакане за ремонт.
Tesla преоценява начина, по който продава електрически автомобили в Китай – вторият по големина пазар. Компанията за електрически автомобили обмисля и затварянето на някои шоуруми в лъскави молове в градове като Пекин, където трафикът спадна по време на COVID ограниченията. Това са казали за Reuters източници, запознати с плановете на управляваната от Илон Мъск фирма. Промяната ще постави акцент върху магазините в по-евтините крайградски локации, които могат да осигурят и ремонти дейности, тъй като компанията работи за постигане на целта на Илон Мъск за подобряване на обслужването за съществуващи клиенти, много от които се оплакват от дълги закъснения. Като част от този натиск, Tesla се стреми да увеличи наемането на техници и друг персонал за сервизни дейности в Китай, каза един от източниците. Уебсайтът за набиране на персонал на Tesla в Китай показа повече от 300 свободни работни места.Мъск написа миналата седмица в Twitter, в отговор на собственик на Tesla в Тексас, който се оплака, че е чакал цял месец, за да му ремонтират автомобила, че е превърнал в основен приоритет „усъвършенстването на услугата на Tesla, за да я направи страхотна“. За разлика от основните производители на автомобили, Tesla притежава всичките си собствени магазини, вместо да разчита на дилъри. Освен това продава колите си онлайн. Това дава на компанията повече свобода за коригиране на стратегията за търговия на дребно, която първоначално беше създадена по модела на магазините на Apple. Tesla не отговори веднага на искането за коментар от Reuters. Американският автомобилен производител е продал 400 000 произведени в Китай автомобила Model 3 и Model Y през първите осем месеца на годината, като 60% от тях са продадени на местно ниво, според Китайската асоциация за леки автомобили. Това е с 67% повече, отколкото преди година.
Промяната в подхода на Tesla в Китай, където тя се превърна във втората по големина марка за електрически автомобили след BYD, отразява осъзнаването, че трябва да фирмата трябва да изгради общност от лоялни клиентите сега, след като вече установи своята марка на най-големия автомобилен пазар в света.
„Не е необходимо да се отварят шоуруми в скъпи търговски центрове, особено когато ремонтният бизнес е станал доходоносен“, каза Йейл Джан, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight.
По-разумно е да поддържате само един или два шоурума в центъра, за да запазите позицията на марката, но да се преместите повече в предградията.“
Tesla отвори първия си магазин в центъра на Пекин през 2013 г. и сега има над 200 търговски обекта в цялата страна, които показват модели и организират тестови шофирания за потенциални купувачи. Повече от половината магазини обаче не предлагат поддръжка, тъй като са на места с високи наеми, където пространството е ограничено. Това включва първия магазин на Tesla в Пекин и първия магазин в Шанхай. Повече от половината от шоурумите на Tesla в седем от най-големите градове в Китай, включително Шенжен и Чънду, сега са в централните части, според информация на Reuters, базирана на китайския уебсайт на компанията. Подобно на други компании, Tesla отчете силно намален трафик в магазините си заради строгия подход на Китай за овладяване на COVID-19. Мерките на властта включват блокиране на бизнес и обществения живот с различен обхват и продължителност, включително в Шанхай, където компанията на Илон Мъск има фабрика. Reuters няма информация колко градски шоурума обмисля да затвори Tesla, колко нови места в бързо развиващите се предградия могат да бъдат отворени или каква ще бъде цената на тази промяна. Производителят на автомобили се сблъска с поредица от оплаквания и съдебни дела от клиенти в Китай, включително добре известен случай от миналата година, при който недоволен собственик се покатери върху Tesla по време на автомобилното изложение в Шанхай, за да протестира срещу действията на компанията по оплакванията за неизправни спирачки . Инцидентът получи значително внимание в Китай и накара държавните медии да критикуват компанията. По-късно Tesla се извини на китайските потребители, че не е отговорила на оплакванията навреме и обеща да преразгледа сервизните си операции. Конкурентите на Tesla при електромобилите в Китай са възприели смесен подход към дистрибуцията на дребно. Освен самостоятелни магазини, BYD и Xpeng разчитат и на дилъри. Nio, подобно на Tesla, има мрежа от високопрофилни градски магазини в Китай. Инвестира също в обслужване от врата до врата, изпращайки работници, много от които са били наети от хотелиерската индустрия, да вземат коли за ремонт и да ги върнат, когато работата приключи.
Източник: economic.bg