Tesla намали стартовите цени за Model 3 и Model Y в Китай
Tesla намали стартовите цени за своите автомобили Model 3 и Model Y с 9% в Китай, обръщайки тенденцията на увеличения в индустрията на фона на признаци за смекчаване на търсенето на най-големия автомобилен пазар в света, пише „Ройтерс“.
Намаленията на цените, публикувани в обяви на китайския уебсайт на гиганта за електрически превозни средства (EV) в понеделник, са първите от Tesla в Китай през 2022 г. и идват, след като Tesla започна да предлага ограничени стимули на купувачи, избрали застраховката на Tesla миналия месец.
Намаленията на цените идват, след като миналата седмица главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза, че в Китай и Европа е в ход „своеобразна рецесия“, а Tesla заяви, че ще пропусне целта си за доставка на автомобили тази година.
Мъск каза пред анализатори миналата седмица, че търсенето е силно през текущото тримесечие и каза, че очаква Tesla да бъде „устойчива на рецесия“.
China Merchants Bank International (CMBI) заяви, че намаляването на цените на Tesla подчертава нарастващия конкурентен риск за производителите на EV в Китай, като продажбите в цялата индустрия се очаква да се забавят до 2023 г.
„Намаляването на цените подчертава възможната ценова война, на която наблягаме от август“, каза Ши Джи, анализатор в CMBI.
Данните от понеделник показаха, че продажбите на дребно в Китай са нараснали с 2,5% през септември, под очакваното увеличение от 3,3% и по-малко от половината от ръста от 5,4% през август.
Анализаторите предупреждават за нарастващо пренасищане на автомобилни запаси за автомобили в Китай, където ръстът на продажбите на автомобили се забави през септември, докато продажбите на електромобили се повишиха с най-бавния си темп от пет месеца.
Американският автомобилен производител и няколко китайски конкуренти повишиха цените няколко пъти от миналата година на фона на нарастващите разходи за суровини. Но Tesla също така редовно коригира цените на колите си в Китай, включително намаления, отразяващи държавни субсидии.
Tesla обяви, че коригира цените в съответствие с разходите. Използването на капацитета в нейната Shanghai Gigafactory се е подобрило, докато веригата за доставки остава стабилна въпреки въздействието върху икономиката на строгите китайски ограничения за нулев COVID, което води до по-ниски разходи, се казва в съобщението.
Началната цена за седана Model 3 беше намалена до 265 900 юана (36 727 долара) от 279 900 юана, докато тази за спортния автомобил Model Y беше намалена до 288 900 юана от 316 900 юана, показват цените на продуктите, посочени на китайския уебсайт.
Средната цена за нова Tesla в Съединените щати, най-големият пазар на производителя на електромобили, се покачва стабилно от миналата година и е била малко под 70 000 долара през август, според изследователската компания Kelley Blue Book.
Източник: infostock.bg