Hyperloop

Hyperloop

На 12 август 2013 г. Мъск предлага нова форма на транспорт между Големият район на Лос Анджелис и Залива на Сан Франциско, след като се е разочаровал от одобрената система за бързи влакове на Калифорния. След като първоначално си е представил идеята за Hyperloop (Хипърлуп), Мъск назначава дузина от инженерите, работещи за Tesla Motors и SpaceX, които в продължение на девет месеца работят на концепцията и дизайна на транспортната система. Ранен дизайн на системата е пусната в блоговете на Tesla Motors и SpaceX. Мъск я назовава с името „Hyperloop“ (хипотетична свръхзвукова въздушна машина за пътуване), чиято дължина е приблизително 560 километра от Силмар (северен квартал на Лос Аднжелис) до Хейуърд (на изток от Сан Франциско) и на теория ще позволява на пътуващите да се придвижват между двата града за по-малко от 35 минути, предоставяйки им по-малко време за пътуване дори и от самолет. Предложението на Мъск, ако е технологично обоснована на цената, която той предполага, ще предлага по-евтин транспорт, от който и да е друг вид за такова разстояние. Системата се предполага, че ще използва вакуум, за да намали аеродинамичното съпротивление, което на теория ще позволи пътуване с голяма скорост и ниска консумация на енергия. Той оценява крайната цена на около 6 милиарда долара, но това е много спекулативна оценка. Предполага се, че системата ще разчита изцяло на слънчева енергия. На 15 януари 2015 г., Илон Мъск обявява през Twitter, че ще построи отсечка от Hyperloop с дължина от 8 километра, най-вероятно в щата Тексас, на която студенти и компании да се упражняват.

Tesla.bg