SolarCity, Tesla, Новини

Как електромобилът отдава ток в домашната ни ел. мрежа?

Идеята да използваш електрически коли като източник на енергия за захранване на бита не е нова. Но набира популярност по време на придобиването на SolarCity. Първо Бен Хил, вицепрезидент  на Тесла за Европа и Африка през 2016г. спомена, че системата vehice-to-grid ще бъде представена и ще функционира „много, много скоро“. Според коментари на Хил по това време, V2G технологията е много обещаваща, въпреки че трябва да се изпипат някои детайли. Въпреки това, Тесла все още не е разкрила тази функционалност.

Дори и критиците на Tesla, например ветеранът от Детройт Санди Мънро, са възхвалявали технологичното развитие на батериите й. Имайки предвид това и скорошната новина за пробив при цената на на батерията от 100 долара / кВт, може би сега е времето производителят на електрически автомобили да преразгледа решенията си за V2G. Батериите на Tesla, ако не друго, са достатъчно големи за тази задача, като се има предвид, че средното американско домакинство консумира приблизително 30 kWh електричество на ден, а най-малката батерия на Tesla в своите автомобили съхранява 75 kWh енергия.

Vehicle-To-Grid двупосочно зареждане е разглеждано и от други производители на коли в миналото. През 2013, Nissan представи 6kW двупосочно зареждаща „LEAF-To-Home” система в Япония, която използва батериите на електрическата кола, за да понижи сметките за потребление в дома. В опит да демонстрира потенциала на технологията, Nissan представи понятието  „Vehicle-to-Building”, което свързва 6 коли модел LEAF към електрическото табло, спестявайки разходите за енергия през пиковете часове. Този модел „Vehicle-to-Building” технология потенциално може да спести над $5,000 годишно, но все пак е само демонстрация как технологията може да функционира.

Въведението на V2G решението на Тесла може да е точно навреме за електрическата кола и енергийната компания. Необходимите компоненти за системата са почти на място след като Tesla се сля с SolarCity. Първата компания, произвежда батерии , докато втората доставя соларна енергия до домовете. Технологиите на двете компании вече работят заедно за Tesla Powerwall и соларните керемиди. Така че, идея като V2G би била логична стъпка напред за компанията.

Въпреки това, технологията V2G носи известни рискове. Възможни са злоупотреби, като се използват компресори (които са безплатни) за зареждане на автомобила и получената енергия се използва за домашни цели. Ако Tesla измисли начин да предоврати това да се случва, компанията най-вероятно притежава още една невероятна система.

Tesla.bg