Tesla

По-добра и по-евтина: Представиха китайската Tesla Model S

Китайската компания Hozon Auto пуска на пазара флагманския седан на марката електрически автомобили Neta. Вече започнаха предварителните продажби на Neta S, първия премиум модел на бранда. Преди това марката се позиционираше като производител на бюджетни автомобили. Цените на предлаганите от фирмата в Китай компактни електрически кросоувъри Neta V и Neta U, започват съответно от 11 000 и 17 500 долара.

Седанът Neta S е опит да заеме своето място в премиум сегмента. Компанията го нарича потенциален конкурент на XPeng P7, BYD Han и Tesla Model S.

Общата дължина на китайския седан е 4980 мм, широчината – 1980 мм, височината – 1450 мм, а междуосието – 2980 мм. За сравнение, XPeng P7 има дължина 4880 мм, широчина 1896 мм и височина 1450 мм с по-голямо междуосие (2998 мм).

На пазара Neta S ще се предлага в два електрически и един хибриден вариант. Електрическият седан със задвижване на задните колела е с двигател с мощност 231 к.с., а вариантът със задвижване на всички колела има два такива двигателя с обща мощност 432 к.с.

Хибридът има двигател с вътрешно горене под капака, който работи като генератор за батерията.

Пробегът след зареждане на Neta S със задно задвижване ще е от 715 км в китайския измерителен цикъл CLTC. Този седан се предлага в три конфигурации на цени съответно 36 395, 39 815 и 47 350 долара. Най-скъпата версия е оборудвана с два лидара.

Електрическият Neta S със задвижване на всички колела може да измине 650 км без презареждане. Той се предлага на пазара в две конфигурации на цени от 41 430 и 50 165 долара.

По-скъпият модел има ножична врата като XPeng P7 Wing. За 2023 г. компанията обещава електрически Neta S с пробег от 520 км.

Хибридът може да измине 310 км на електрическа енергия и 1160 км в комбиниран режим. Обявеното време за ускорение от 0 до 100 км/ч е 6,9 секунди. В зависимост от оборудването цената варира от 29 575 до 35 500 долара.

Neta S разполага с напълно дигитализиран салон с 13,3-инчово приборно табло, 17,6-инчов централен дисплей и 12,3-инчова мултимедия.

Освен това има и прожекционен дисплей AR-HUD. Системата се захранва от чип Qualcomm Snapdragon 8155. Предлагат се и два автопилота – Neta Pilot 4.0 и Neta Pilot 3.0. И двата са базирани на компютърната платформа Huawei MDC 610.

Версиите с Neta Pilot 3.0 са оборудвани с пет радара в милиметровия диапазон и 11 камери. Модификациите с Neta Pilot 4.0 получиават по два LiDAR-а и 34 сензора, от които 12 ултразвукови сензора.

Според информацията, Neta планира да въведе „магистрален автопилот“ през първата половина на 2023 г., а ексклузивната функция за подпомагане на водача Neta Pilot 4.0 City Pilot – през първата половина на 2024 г.

 

 

 

Tesla.bg