Tesla, Илон Мъск

Продавачите на къси позиции в Tesla увеличават натиска си

Акциите са електромобилния производител са поевтинели с около 9% досега през тази година.

След като приключиха най-печелившата си година досега, продавачите на къси позиции, насочени към акциите на Tesla Inc, оказват все по-голям натиск върху производителя на електромобили, ръководен от Илон Мъск.

Трейдърите, които се стремят да печелят, като продават взети назаем акции и се надяват да ги купят обратно по-късно на по-ниска цена, са увеличили късите си позиции в Tesla до около 79 млн. броя, цитира Ройтерс данни на аналитичната компания S3 Partners. Това е с почти 4% повече, или стойността от 325 млн. долара, от новите къси продажби през последните 30 дни, показват данните.

Интересът на т. нар. short sellers към Tesla възлиза на 8,76 млрд. долара, или почти 3% от наличните акции, което е спад спрямо 14 млрд. долара преди месец – намаление, отразяващо резкия спад в цената на акциите на Tesla.

През миналата година акциите на Tesla поевтиняха с около 65%. Спадът в цената се ускори, след като Мъск реши да купи социалната медийна мрежа Twitter – ход, който някои инвеститори разглеждат като разсейване на вниманието на главния изпълнителен директор милиардер. Акциите на Tesla се сринаха с цели 7,9% в петък до 101,81 долара, което е най-ниското им ниво от 12 август 2020 г., преди да се възстановят и да добавят 1,2% до равнище от 111,69 долара. Акциите са поевтинели с около 9% досега през тази година.

„Изглежда, че продавачите на късо смятат, че за акцията има още известен риск от понижение“, казва Игор Душановски, управляващ директор на отдела за прогнозни анализи в S3 Partners. „Когато цената на акциите достигне долна граница или очаквана стойност за продавачите на късо, те ще започнат да търгуват с позиции, за да реализират печалбите си. … Все още не сме видели това при Tesla“, казва той.

През 2022 г. Tesla е била най-печелившата търгувана на късо на американския пазар, като е донесла 15,85 млрд. долара печалба на хартия за инвеститорите, показват данни на S3. Това беше най-добрата година за продавачите на къси позиции на Tesla, но те са възстановили само около една четвърт от оценяваните на 60 млрд. долара загуби от 2010 г. до 2021 г.

„Някои продавачи на късо със сигурност осребряват печалбите си, докато нови къси позиции може би се включват с надеждата, че тенденцията на спад продължава“, казва Еван Ниу, анализатор в Ortex, който следи данните за интереса на продавачите на късо в реално време.

Tesla.bg