За първи път от четвърт век насам американски концерн успява да се пребори за короната на американския пазар на премиум модели.
За първи път от близо четвърт век американски автомобилен производител успява да се пребори за короната на американския пазар на премиум модели. След като BMW успя да победи Tesla през 2021 г. с разлика от 23 244 превозни средства, компанията, ръководена от Илон Мъск, успява да отвърне на удара година по-късно, побеждавайки германската грипа с разлика от 158 612 превозни средства, съобщава Automobilwoche, цитирайки данни на Automotive News Research & Data Center.
Базираната в Остин, Тексас, Tesla не предоставя разбивка на данните за продажбите по региони или държави.
На трето място в класацията е Mercedes-Benz, следван от Lexus, Audi и Cadillac.
През 2022 г. Tesla успя да достави общо 491 хил. електрически коли в САЩ, което представлява ръст от 44% спрямо обемите за 2021 г. Международните доставки на компанията надхвърлиха 1 млн. броя.
Пазарната парадигма се промени, тъй като електромобилите вече доминират в сегмента на луксозните коли, коментира Тайсън Джомини, вицепрезидент на отдела за данни и анализи в JD Power.
Успехът при продажбите на Tesla изпраща послание към индустрията: „Ако искате да сте на върха в луксозния сегмент, трябва да победите Tesla и трябва да победите Tesla с електрически превозни средства“, категоричен е Джомини.