Последният правен проблем на Tesla (TSLA) се съсредоточава около нарастващото разочарование на собствениците по отношение на частите и ремонтите, пише Yahoo Finance.
В иск, търсещ статут на колективен иск във федералния съд в Сан Франциско, собственик на Model S съди Tesla, твърдейки, че трябва да плати прекомерни разходи за ремонт и да се сблъска с дълго време за чакане за обслужване.
Това се дължи на факта, че Tesla е монополизирала частите и сервизните аспекти на бизнеса, твърди ищецът, тъй като собствениците на Tesla могат да обслужват колите си само в сервизни центрове на Tesla или оторизирани сервизи. Освен това превозните средства на Tesla могат да бъдат ремонтирани само с помощта на части на Tesla.
Собствениците на други превозни средства могат да отидат до произволен брой сервизи и да използват оригинални части — или части от трети страни — за ремонт на колите си. Тъй като Tesla контролира както сервизните центрове, така и частите, ищецът твърди, че собствениците на Tesla трябва да плащат повече за обслужване и части и са страдали от дълги периоди на чакане за наличност на сервиз и/или дълго чакане за части.
Tesla не е единственият производител на автомобили, който е изправен пред групови искове и други видове съдебни дела поради техните практики или дефекти на превозните средства. Въпреки това автомобилният производител изглежда се забърква в един правен спор след друг, обикновено по отношение на поведението на изпълнителния директор Илон Мъск.
Ето някои от най-големите му юридически главоболия. Група акционери на Tesla твърдят в колективен иск, че Мъск и някои членове на борда на компанията са отговорни за търговски загуби, за които се твърди, че са причинени от публикациите на Мъск в Twitter за „осигурено финансиране“ от 2018 г. относно превръщането на компанията за електрически превозни средства в частна.
Делото беше разгледано от съда по-рано тази година, като самият Мъск прекара два дни и половина в свидетелски показания, поддържайки, че неговите туитове са „истински“ и имат за цел да гарантират, че всички инвеститори имат достъп до еднаква информация за частните разговори, преди изтичане на новини публичен.
Журито в крайна сметка застана на страната на Мъск и Tesla и установи, че и Мъск не носи отговорност за измама, произтичаща от този туит.