Компанията Tesla изпревари Mercedes-Benz и Toyota и стана най-ценната автомобилна марка в световен мащаб. Американският производител на електромобили се изкачи с две позиции в списъка на автомобилните брандове и сега се оценява на колосалните 66,2 милиарда долара. Tesla премина през трудни времена през последните няколко години, въпреки че 2023 г. е безспорно положителна досега. Марката откри годината със сериозни намаления на цените, които все още са в ход и това причинява много трудности на конкурентните марки. Въпреки че акциите на американския автомобилен производител все още не се повишават, както някои инвеститори може би са очаквали, стойността на Tesla се покачва, докато конкурентните марки отбелязват спад.
Според последния доклад на Brand Finance – консултантска агенция, която проследява стойността на марката в различни сегменти, стойността на Tesla скочи с около 44%, за да се издигне до върха на класацията. Brand Finance разглежда 5000 марки и публикува над 100 отчета, докато съставя своите списъци с класиране на марки всяка година. Той представя както най-ценните, така и най-силните марки в автомобилната индустрия в годишната си класация Brand Finance Automotive Industry 2023. Brand Finance посочва, че това е първият път, когато Tesla е начело в списъка на най-скъпите автомобилни марки. Експертите очакват компанията да продължи да увеличава стойността си, която в момента е 5 пъти по-висока от тази преди пандемията. В същото време лидерът в същата класация през миналата година Mercedes-Benz, отбелязва спад на стойността си с 3%, която вече е е 58,8 милиарда долара. На трета позиция е Toyota, която през миналата година беше втора. Стойността на японския производител е спаднала с цели 18% – до 52,5 милиарда долара.