Model 3, Model Y, Tesla

Tesla затвори първия си шоурум в Китай заради промяна на стратегията за търговия на дребно

Водещият производител на електрически автомобили Tesla затвори основния си шоурум в Китай, тъй като компанията коригира своята стратегия за продажби и услуги на втория си по големина пазар, посочиха за агенция Ройтерс източници, запознати с въпроса. Tesla затвори в края на миналата седмица шоурума в Parkview Green в Пекин, луксозен търговски и офис център в китайската столица, посочват източниците на Ройтерс, пожелали анонимност, тъй като не са упълномощени да обсъждат този ход на компанията. На този етап от голямата компания за електромобили не коментират информацията. Магазинът в Пекин, открит през 2013 г., беше първият на Tesla в Китай, като той беше реновиран и разширен през 2018 г., заемайки два етажа в престижния мол в центъра на Пекин. Tesla притежава и управлява над 200 магазина в цялата страна, които показват модели и организират тестови шофиране за потенциални купувачи. През септември Ройтерс съобщи, че Tesla обмисля да затвори някои шоуруми в лъскави молове в градове като Пекин, след като трафикът на потенциални купувачи спадна по време на въвежданите в страната стриктни Covid ограничения. Освен това Tesla планира да постави повече акцент върху магазините в по-евтини крайградски локации, които също така могат да осигурят ремонтни дейности, тъй като компанията работи за постигане на целта на главния ѝ изпълнителен директор Илон Мъск за подобряване на обслужването на клиентите. Като част от тези усилия Tesla наема техници и друг персонал за сервизни работи в Китай. Уебсайтът за набиране на персонал в Китай на компанията показва към сряда а 305 свободни работни места в сферата на услугите – без съществена промяна спрямо септември. Повече от половината магазини на Tesla в Китай не предлагат услуги за ремонт или поддръжка и са на места с високи наеми, където пространството е ограничено. Това включва и вече затворения магазин на Tesla в Parkview Green. Tesla притежава всичките си собствени магазини, вместо да разчита на дилъри. Освен това продава колите си онлайн. Това позволи на компанията повече свобода за коригиране на стратегия за търговия на дребно, която първоначално беше по модела на лъскавите магазини на технологичния гигант Apple в места с високи наеми. Tesla също така намали началните цени за своите автомобили Model 3 и Model Y с цели 9% в Китай, обръщайки тенденцията на увеличение на цените в цялата индустрия на фона на признаци за отслабване на търсенето в най-големия автомобилен пазар в света. През първите двете месеца на тази година Tesla е продала 318 151 превозни средства в Китай, което е с 55% повече от година по-рано, според Китайската асоциация за леки автомобили. За сравнение обаче общите продажби на електрически превозни средства и хибриди в страната са се увеличили за същия период с цели 113,2%.

 

Източник: bnr.bg

Tesla.bg